Legionářská 1319/10
779 00 Olomouc
Lidé, procesy, nástroje. Pokud tyto tři věci fungují ve správné rovnováze a ve vysoké efektivitě, každé podnikání směřuje k růstu. I u nás v agentuře jsme se o tom už nejednou přesvědčili. Nedávno jsme na tomto místě psali o tom, jak důležité jsou pro nás správně nastavené procesy a jak díky nim dosahujeme výsledků, o kterých jsme před několika lety pouze snili. A přestože si myslím, že správně vytrénovaní lidé a procesy jsou klíčovým hráčem, nesmíme zapomínat ani na online nástroje – nabité kolty, které nám umožňují vyřešit více za kratší dobu a s menší námahou.
Dali jsme proto dohromady seznam několika nástrojů, bez kterých si už dnes naši práci nedokážeme představit. Je pravdou, že některé z nich jsou finančně náročnější, ale můžeme si je dovolit, protože si na sebe vydělají. Tento článek proto neberte jako návod na to, co všechno si ve své pracovní praxi objednat, protože v takovém případě…
Spíše na ně pohlížejte jako na škálu nástrojů v naší továrně pro reklamu. Některé z nich vám možná budou užitečné, zatímco jiné nástroje možná nebudete potřebovat. Online nástrojů, které používáme, je samozřejmě více, ale tyto patří mezi naše každodenní pracovní pomůcky.
Pokud nám zanecháte info, že vás toto téma zaujalo, příště vám můžeme prozradit i několik menších vychytávkových nástrojů zdarma, díky kterým hledáme správné kombinace barev, zmenšujeme velikost obrázků bez ztráty kvality nebo zjišťujeme, zda máte na webu nastavenou analytiku.
A čím tedy začneme?
O tomto ☝️ se snad ani nemusíme bavit. Co se týče tvorby grafiky na profesionální úrovni, Adobe je absolutní špička a nemá smysl se tomuto zázračnému balíku služeb věnovat déle, protože ho stejně všichni velmi dobře znají.
Co se však vyplatí vyzdvihnout (kromě řady dalších skvělých funkcí) je jeho cloudová platforma. Díky ní si dokážeme v nouzovém případě připravit grafiku i z home office, protože naši zodpovědní grafici vědí, že důležité podkladové materiály mají být v tomto cloudu uloženy a sdíleny s kolegy, kteří jsou na projektu zainteresováni. Takhle se to dělá!
Figma je zajímavý nástroj sloužící (u nás) jako rozšíření balíčku služeb Adobe. Tento malý zázrak umožňuje více lidem současně simultánní práci na grafických a webových projektech. V reálném čase máte před sebou minivesmír se zobrazenými materiály, na kterých specialisté pracují v reálném čase.
My jsme si tento nástroj nedávno oblíbili právě při tvorbě designu manuálu pro nadnárodního klienta. Potřebovali jsme totiž, aby na projektu pracoval jeden český a jeden slovenský grafik. Také jsme Figmu velice dobře využili pro tvorbu interních materiálů pro naše SK a CZ pobočky.
Fungovalo to až tak dobře, že jsem je tam začal nenápadně sledovat. Víte, když vidíte ty kurzory, jak tam tak usilovně pobíhají a mění věci, přepínají a tak. Je to uklidňující, tak trochu jako…
Kontentino je výjimečně kvalitní slovenský online nástroj pro marketéry. V podstatě můžeme říci, že jde o social media planner, čili plánovač příspěvků pro sociální sítě, který za vás vypublikuje příspěvky ve správný čas a ve kterém vidíte poměrně přesně, jak bude samotný post vypadat.
„Ale vždyť naplánovat příspěvky si dokážu i přímo ve Facebooku“, řeknete si. Je to opravdu tak – v případě, že se staráte o tři až čtyři klienty, je to ještě zvládnutelné. Máte-li jich 30 až 40, potřebujete systém, který v tom nejen udrží pořádek, ale pomůže vám také vytvořit přehledné reporty či editovat a odsouhlasit si příspěvek napříč týmem: od socialisty až po teamleadera. Vskutku chytrá věcička. 🤳
Každý teamleader ví, že přivést do týmu nový nástroj pro zvýšení efektivity je reklamní kampaň sama o sobě. Musíte si promyslet, jak na to; správným způsobem komunikovat benefity cílové skupině (kolegové) a navíc ji dostatečně dlouho masírovat poselstvím („Vždyť je to pro vás dobré, nechápete?!“), aby zkusili testovací jízdu.
Asana je jeden z těch nástrojů, kvůli kterým se vyplatí do tohoto úmorného procesu jít. Je to tool vytvořený pro zadávání a kontrolování úkolů a týmovou spolupráci na projektech. Díky ní víme přesně, v jaké fázi se který projekt nachází, kdo je za konkrétní krok zodpovědný.
Vidíme například i historii výroby konkrétních podkladů, takže všichni kompetentní se mohou zapojit do diskuse a úprav. Od doby, kdy jsme ji zavedli, všichni si ji chválí. Asana je mega!
Google je monumentální společnost s tak mnoha rozmanitými nástroji, že například Gmail už pro nás ani není nástrojem Googlu – je to zkrátka Gmail. Mnozí si ani neuvědomují, že za ním někdo stojí a neustále ho zlepšuje. Google však ví, jak tyto nástroje monetizovat. Pokud využíváte placenou verzi, dostanete řadu dalších efektivních služeb.
Při troše snahy však dokážete také jeho jednoduché online nástroje, které jsou zdarma, transformovat na velmi užitečné zbraně hromadného řešení (problémů). 💣 Například Google kalendář je must-have, a to nejen v agentuře, ale také mimo ni. Díky němu si nejen plánujeme porady, ale například také uskutečňujeme online call-y s klienty nebo si připomínáme narozeniny našich kolegů.
Vše závisí na tom, jak si to nastavíte. A když máte kancelář plnou tvůrčích hlav, každou chvíli se vyskytne dobrý nápad, díky kterému jsou věci snazší. 😉
Pokud tedy víte o dalším nástroji, který vám a vašemu týmu pomohl (nebo stále pomáhá) v podnikání, hoďte nám tip do komentáře. Rádi zkoušíme nové věci, takže je velká pravděpodobnost, že kvalitní online nástroje se u nás rychle zabydlí.
Celý tento blog pokrýval základní pracovní online tooly, které při práci nutně potřebujeme. Ve druhé části tohoto blogu vám dáme tipy i na některé menší „vychytávky“, které sice nejsou nezbytně nutné, ale život je díky nim krásnější, dny plynou rychleji a obrázky na webech se načítají rychleji (například).
Zůstaňte naladěni! 📻