Stačí 3 věci a na pohovoru do (naši) reklamky zazáříš 🎳 Zapadl by si k nám? 😎
23. února 2021 peter

Když jsem byl ve školce, půlka z nás chtěla být v dospělosti kosmonauty a druhá půlka traktoristy. Neměl jsem štěstí ani na jedno, ani na druhé. 🚜🕳🏃🏻‍♂️

Ale nedopadl jsem úplně nejhůř. Dnes dělám reklamu se skvělou partou kolegů, nemusel jsem se odstěhovat z kraje, který mám rád a i během pandemie máme plné ruce práce. Dokonce až tak, že do našeho popradského officu hledáme dalšího kolegu na správu sociálních sítí. Troufl by sis na to?

Ale já neumím dělat (reklamu)…

Pracovat v reklamní agentuře je ta nejnáročnější i nejjednodušší věc na světě. A obě věci platí najednou. Fakt. Nejnáročnější proto, že o marketingu nikdo nikdy neví dost, svět se mění rychle a udržet s tím krok je často fuška. Člověk má pocit, že analytice trochu rozumí, najednou přijde Google Analytics 4 a ty se opět cítíš jako homo habilis. 🦍

Na druhé straně je to práce, která tě nutí stále se učit nové věci, studovat, přitom se zlepšovat v komunikaci, pracovat v týmu a mnoho jiných věcí. I v případě, že nechceš strávit celý život v reklamním byznyse, taková dobrá stáž nebo dvou-tříroční práce v agentuře je skvělá záležitost do portfolia. Chceš zjistit, jestli by si na takovém pohovoru uspěl?

Tady dole 👇 jsem napsal čtyři základní charakteristiky ideálního kolegy. Jestli čekáš, že mezi ně patří diplom z marketingové komunikace anebo 160 let praxe, jsi vedle. Stačí ti úplně obyčejné věci – takové, které by měl dnes mít v sobě každý obyčejný středoškolák. Podívej se na ně a řekni, zda ti sedí.

1. Jsi (pro/hyper/radio)aktivní 🤯

V typické reklamní agentuře nepotřebují nutně člověka, který hodně ví – a takového, který ví všechno, většinou ani nechtějí. 😉 Například i v naší agentuře jsme jen dva titulovaní marketéři. Ostatní jsou mladí šikovní borci, kteří přišli na pohovor s minimem zkušeností, ale s nastavením „Nevadí, naučím se!“, že jsme si okamžitě řekli, že takový typ člověka musíme mít na firmě.

Všechno ostatní jsme je naučili. Základy analytiky, copywriting, tvorbu strategie, přípravu content plánu, reporting – ale i takové skilly, jako jasně napsat mail, jak odkomunikovat klientovi situaci, zvládnout krizovou komunikaci značky nebo jak si vydobýt vzácný čas grafiků. 👨‍🎨

Jestli si ochotný učit se, za pár měsíců tě naučíme tolik, že průměrného studenta marketingu strčíš do kapsy. Věř mi, vím o čem mluvím, byl jsem studentem marketingu. ✌️ Praxi nenahradíš. Když vidíme, že chceš, dáme ti tolik prostoru, kolik najdeme.

2. Umíš převzít zodpovědnost 🤝

Nejlepší jsou vždy ti borci, kteří umí převzít část zodpovědnosti – za projekt, za tým, za deadline. Na práci v reklamní agentuře sice stačí umět udělat věci tak, jak se řekne a kdy se řekne, no pozicí (a i platem) jdou dopředu ti, kteří se nebojí vyřešit nečekaný problém, když se objeví.

Samozřejmě, od nikoho to nečekáme první den. Čekáme však, že když ti něco nebude fungovat, nebudeš čekat, až na to přijde někdo jiný, ale budeš se ptát. A časem naběhneš na systém, že otevřeš Google a najdeš řešení sám. Páni, jak já takové kolegy miluju… ♥️

Toto je jinak schopnost, která ti pomůže v jakékoli práci. Svět je dnes totiž plný lidí, kteří se bojí převzít zodpovědnost a zaměstnavatelé zoufale hledají skoro vyhynutý 🦕 druh – lidi, kteří se zamyslí a pokusí se vyřešit problém sami. Jestli toto máš, zaměstnavatel se tě bude bát propustit. Takoví lidé totiž nerostou na stromech.

3. Nebojíš se komunikace 🤼‍♂️

V každé práci je to must-have, no v reklamní agentuře to platí dvojnásobně. Pracujeme s klienty a kontakt s nimi je stejně důležitý důležitější než jakákoliv technická věc, kterou řešíme. Umět si odkomunikovat představu anebo si vyžádat materiály, které potřebuješ – to vše jsou věci, bez kterých nebude fungovat ani marketing. Mít strach zvednout telefon není v tomto případě velmi vhodná kvalifikace. 😱📲

Není třeba se toho však bát. Řeknu ti tajemství. I já jsem do práce nastupoval s tím, že odmítám, aby mě kdokoliv nutil kamkoliv volat. Časem jsem však nevyhnutelně musel začít řešit některé věci i já, protože některé věci jim neuměl vysvětlit nikdo jiný. Z klientů, kteří mi naháněli hrůzu, se tak postupně stávali partneři v komunikaci – milí a ochotní lidé, kteří s námi rádi spolupracují a důvěřují nám. Tak to dnes funguje. 👌

Po dvou letech zjistíš, že věci, které ti naháněly hrůzu a dvě noci si kvůli nim jedl jen celozrnný chlebík, dnes vyřešíš za tři minuty a po skončení hovoru se ještě i usmíváš.

Tak to chci možná zkusit…

V tom případě máš štěstí. Právě totiž hledáme kolegu, který by se pod dohledem zkušenějšího marketéra staral o sociální sítě několika našich klientů (Facebook, Instagram). Odměnou ti bude:

  • pravidelná výplata někde mezi 800 až 1 000 euro podle tvých zkušeností (po čase se o tom můžeme zase pobavit)
  • skvělá parta kolegů, kteří ti vždy pomohou
  • PlayStation a improvizovaný stolní tenis jako metoda nastartování kreativity
  • humor na úrovni rodinných sourozeneckých vztahů
  • home office, flexibilní pracovní doba…
  • co by si ještě chtěl? řekni si 😉

Jestli máš zájem, napiš na peter@bricksagency.sk, přihoď tam životopis a napiš něco i o tom, proč by si chtěl pracovat (u nás) v reklamce.

Těšíme se na pohovor. 🪂