E-shop a komunikace pro lokální retail Valentín

@Valentín
  • #Eshop
  • #PPC
  • #Social
Úspěšný obchod s prémiovou módou se rozhodl přes e-shop rozšířit na celé Slovensko. Jeden z těch projektů, kde musí být funkce e-shopu plně podřízena lokálním podmínkám. Jednoduše e-shop na míru. 

Je to balík, který u nás klienti hledají nejčastěji. Spojit tvorbu webu či e-shopu s navazující komunikací na sociálních sítích a s výkonnostní kampaní v Google Ads. Ani tentokrát to nebylo jinak.

Valentín je značka, která funguje už skoro dvě dekády a za ten čas si našla loajální klientelu, která je za ní ochotná i přicestovat. Logickým vyústěním tohoto stavu bylo rozšíření podnikání o e-shop.

E-shop, který rozumí systému v běžném provozu

Nejtěžší věcí na e-shopu zpravidla bývá administrace produktů. V tomto případě to nebylo jinak, a to zejména kvůli tomu, že e-shop valentin.sk přišel jako doplněk k už existujícím firemním a skladovým procesům. Proto ho bylo třeba přizpůsobit a celý „vsunout“ do běžného provozu tak, aby nenarušil a nekomplikoval práci s produkty.

Navíc je tu další důvod, pro který je rychlá a bezproblémová spolupráce skladu a e-shopu obzvlášť důležitá.

Jak jsme se dozvěděli během schůzky s klientem, značka Valentín neposkytuje velké množství produktů v různých velikostech a barvách od výmyslu světa. Snaží se spíše prodávat poctivě vybrané prémiové kousky. Někdy může být na skladě jen jediný kus produktu a když si ho objednají najednou 4 lidi, je zle.

Chvíli to trvalo, ale naši programátoři navrhli systém, který si s tímto problémem poradil.

Sociální sítě: jednoduše a produktově

Značka Valentin.sk komunikovala v digitálním prostoru jen sporadicky a bez stanovené strategie, protože se většina její činnosti i tak odehrávala přímo v kamenných obchodech.

S příchodem e-shopu si však klient uvědomoval, že jestli má prodej přes internet fungovat, tak komunikace je spolu s e-shopem neoddělitelně spojená a investovat do e-shopu bez následné propagace jsou v podstatě vyhozené peníze.

Logo a celková vizuální identita byla v rámci značky už poměrně ustálená, neměla však vlastní charakter a akcent. Ten jsme vytvořili kombinací čistě černé barvy s ostrou červenou, která vizuálem pomáhá vyniknout a celé komunikaci dává prémiovější nádech.

Přestože jsme v rámci propagace stavěli především na výkonnostních kampaních, sociální sítě jsme doplnili i o proklikové formáty a využili jsme dnes tak často zmiňovaný XML feed, díky kterému jsme e-shop dostali i přímo na Facebook.

Výkon, výkon a znova výkon

Spuštěním nového e-shopu přicházejí velká očekávání, zejména na prodejnost. Pro úspěch lokální fungující společnosti napříč celým Slovenskem je potřebné stanovit krátkodobé i dlouhodobé cíle a přizpůsobit k nim komunikační strategii.

Díky široké nabídce oblíbených značek jsme se zaměřili hlavně na výkon – prodej. A to kombinací brandových kampaní spolu s kampaní Google Nákupy. Pro ještě větší zásah jsme do komunikace zařadili i produktový katalog GLAMI.