Redesign pěkného na krásnější

@K.R.T. Pekné kúpeľne
  • #Web
  • #SEO
Aby krása zůstala krásou, je třeba se o ni starat na denní bázi, ale kromě toho musíte jednou za čas někde něco ubrat nebo přidat, tu a tam udělat facelift... znáte to. A možná se budete divit, ale weby a e-shopy to mají velmi podobně.

S návrhem na redesign webu většinou přicházíme za klientem my – děláme to obzvlášť tehdy, když se životní cyklus webu chýlí ke konci a rekonstrukce by byla dražší než stavba nového. Někdy nás ovšem osloví přímo klient, abychom připravili refresh designu a některých funkčních prvků. Podle toho víme, že klient svým projektem opravdu žije a záleží mu na tom, aby zůstal na vrcholu své přitažlivosti a výkonnosti. 👌

Zároveň však víme, že klient se nespokojí jen tak s něčím a bude po nás chtít opravdu kvalitní práci. A to máme ještě raději.

Design má zůstat povědomý, UX posuňme na vyšší úroveň

Redesigny dokážou web pozvednout na novou úroveň – ale můžou ho i potopit. Proto i ty největší firmy (Facebook a jemu podobní brontosauři) zavádějí změny v designu aplikací jen velmi pomalu. Někdy se dokonce změní pouze poloha nebo design jediného tlačítka, protože to v lidech nevyvolá až tak velkou vlnu odporu. 🤯

Představte si, že přijdete do garáže nebo pracovny a vše je na jiném místě – to chcete zešílet. Pokud se však změní jen poloha jedné poličky, to se dá přežít. A takto musíte postupovat i u redesignu webu, pokud nechcete, aby vám odešli vaši nejvěrnější uživatelé, protože se tam už „nebudou cítit jako doma“.

SEO je jako víno: je-li kvalitní, s časem získává na hodnotě 🍷

Mírným úpravám se nevyhnula ani funkční část webu. Během malého SEO auditu jsme si všimli několika změn, které by mohly nezanedbatelným způsobem pomoci zvýšit webový ranking ve vyhledávání. ⚙️

Jedním z řešení bylo vytvořit pro největší a nejprestižnější značky v nabídce KRT samostatné webové podstránky s tím, že na každé z nich by byl také krátký popis v délce minimálně 300 slov. Na přání klienta byl totiž v první verzi webu uveden pouze jednoduchý seznam těchto značek na jedné podstránce.

Další změna se týkala doporučení ohledně popisů pro obrázky. Před časem začali totiž naši social media specialisté spolupracovat s marketingovým manažerem na fotoprodukcích přímo u klienta. 🎞 V souvislosti s tím se nám nahromadil dostatek autentického a vizuálně přitažlivého materiálu. Ten umíme (a potřebujeme) využít i ve vyhledávání. Pro klienta jsme tedy vytvořili jednoduchý manuál, ve kterém jsme sepsali doporučení pro označování popisů k fotkám. Na hodnocení je ještě brzy, ale první vlaštovky už hovoří o tom, že stránka díky těmto úpravám získává lepší pozice ve vyhledávání. 📈