Rozkvetlý květinový e-shop

@Victor
  • #Eshop
  • #PPC
  • #Social
Jeden z největších hráčů na slovenském trhu s květinami se rozhodl prorazit v online prostoru donáškou květin. Chtělo to investici do nového eshopu. Obrátil se na nás.

Květy Victor jsou značkou, kterou není třeba nijak zvlášť představovat. Už téměř 25 let jsou první volbou pro ty, kteří chtějí potěšit blízkou osobu (nebo se s ní alespoň udobřit ;). Když štafetu po otci zakladateli převzal jeho syn, společnost se rozhodla udeřit i na online trh a stát se jednou z největších online donášek květin na Slovensku.

Aby si mohla začít vydobíjet toto místo, potřebovala společnost v první řadě funkční a přehledný eshop a následně výkonnostní kampaně a komunikaci prostřednictvím sociálních sítí. Toto byl přesně ten typ úkolů, na které se těšíme.

E-shop, který musí rozumět holandsky

Jednoduchá představa o eshopech často vypadá nějak takto: „Proč to neudělat přes šablonu, když všechno je již vymyšlené? Uděláme design, nahodíme produkty, připojíme platební bránu a máme Bahamy.“ Zní to opravdu jednoduše. Pokud však máte zahraničního dodavatele (řekněme z Holandska), který má vlastní skladový systém, tak zprovoznit eshop, na jehož pozadí budou správným způsobem komunikovat dva diametrálně odlišné systémy, to je na medaili.

A když k tomu připočítáte několik tisíc produktů, jejichž dostupnost je třeba v pravidelných intervalech obnovovat… Pro nás to však byla výzva, které jsme se nechtěli vzdát – jednak jsme se s klientem dohodli a jednak jsme to chtěli rozlousknout i pro klienty, kteří přijdou po něm.

A podařilo se.

Sociální sítě: produkt na prvním místě

Ano, komunikace na sociálních sítích má za cíl člověka pobavit, poučit a v ideálním případě vytvořit vztah ke značce (nebo alespoň povědomí o ní). A to lze udělat různými formáty, obsahem a soutěžemi. Netřeba však zapomenout na to, co lidé v souvislosti s danou značkou hledají – produkt. A když jde o produkt, jakým jsou květiny a kytice, je zjevné, jakým směrem se komunikace bude ubírat.

V našem případě jsme interní vizuály společnosti doplnili o autentickou produkci, kterou jsme si vyřešili sami tak, aby nám konečný vizuál přesně seděl do linie naší komunikace. Soutěže, tipy či aktualizační momenty jednotlivých památných dní – to vše napomáhá tomu, aby se zákazník setkal s produktem a necítil, že je tlačen do nákupu.

S důrazem na návratnost výdajů na reklamu

Tímto se řídíme při správě kampaní ve službě Google Ads. Aby se peníze jen tak nevyhazovaly do vzduchu, snažíme se neustále pracovat na zlepšování návratnosti výdajů na reklamu (ROAS).

Google Ads nabízí řadu kanálů, jakými se umíme zapsat do povědomí uživatelů, ale také dosáhnout výkonnostních cílů v rámci prodeje produktů. Správný výběr komunikačních kanálů je tedy základem pro efektivní správu kampaní. V našem případě jsme se rozhodli o kombinaci reklam v obsahové síti, vyhledávací síti a poměrně nedávno spuštěných Google Nákupů.

U tohoto segmentu není třeba zapomenout ani na využívání remarketingu a sledování nákupního chování uživatelů.