Web a komunikace pro největší FORUM pod Tatrami

@Forum Poprad
  • #Web
  • #PPC
  • #Social
  • #SEO
Největší obchodní centrum pod Tatrami potřebovalo nový web. Hledali - a našli nás. Když potřebovali zastřešit online marketing, už nehledali nikoho jiného.

Největší obchodní centrum pod Tatrami nám svěřilo přípravu svého webu, který měl být spuštěný několik dní před otevřením samotného centra. Úlohou bylo připravit web s funkcemi na míru, v souladu s normami GDPR a zjednodušenou administrací tak, aby ji uměl spravovat i laik.

Zvládnout dizajn a programování kolosu, ve kterém je seskupených více jak 100 provozů, přepracovaný systém aktualit a akcí, a k tomu všemu zobrazování příspěvků ze sociálních sítí na webu v termínu, který nesnese odklad – to zní jako něco, co by nás mohlo bavit.

Web: vizuálně přitažlivý, uživatelsky jednoduchý

Jestli je tvorba webu důležitá pro jeden obchod, stránka určená pro 120 obchodů je na preciznost ještě o něco náročnější. 😉

Web jsme od začátku tvořili v úzké komunikaci s klientem, protože množství věcí, které bylo třeba zohlednit, se objevovalo jen pozvolna s tím, jak se dokončovala samotná budova, a jak začala komunikace s jednotlivými obchody.

Samostatnou kapitolou byla tvorba mapy pro obchodní centrum. Dopředu připravené řešení se sice nabízelo všude okolo, ale nikdy úplně nevystihovalo přesné potřeby klienta. Proto jsme se ji nakonec rozhodli taky naprogramovat od A po Z.

Vytvořili jsme také jednoduchý systém na správu nejdůležitějších částí stránky. S aktualizací některých částí stránky pomáháme klientovi dodnes – bylo pro nás totiž důležité nenechat ho po odevzdání webu tápat a hledat věci, které umíme sami udělat o dost rychleji.

forumpoprad.sk

Sociální sítě: když je cílem „jen“ zabavit fanoušky

Při tvorbě strategie nám velmi pomohl insight, který jsme si všimli v podstatě jen tak náhodou:
„Obchodní centrum – to je takové město ve městě“. Má vlastní ulice, vlastní podniky (které jsou někdy větší než ty na náměstí), vlastní hřiště a v neposlední řadě – vlastní kulturu. Někteří si jdou sednout do kavárny v centru a pokecat o životě, jiní u šálku čaje řeší v knihkupectví pracovní záležitosti a party mladých lidí jen tak posedávají na lavičkách a pozorně sledují svoje telefony…

Jak oslovit tuto komunitu? Musíte přijmout její pravidla a začít komunikovat jako malé město. Ukázat, co je v něm nové, na co se těšíme, zkrátka dát tomu osobní náboj.

Komunikaci jsme proto rozvrhli tak, abychom v lidech posilňovali povědomí, že Forum je jejich druhým obývákem, školou či pracovištěm. Dalším správným krokem v rámci komunikace obchodního centra bylo angažování influencerky, která pravidelně tvoří zajímavý obsah z jednotlivých častí obchodního centra. Ta ještě víc zvýšila (na obchodní centra už i tak dost vysokou) míru interakce na sociálních sítích.

Díky tomu jsme zaznamenali výrazný nárůst pravidelných sledujících, který se kontinuálně rozvíjel několik let.

Když internet plní nákupní centrum

Forum Poprad patří mezi největší nákupní centra v rámci regionu Spiš. Během roku tu můžeme vidět a zažít množství eventů, akcí a výprodejů. Naší úlohou je přilákat do nákupního centra co nejvíce návštěvníků.

Efektivním způsobem, jak oslovit cílovou skupinu nákupního centra jsou reklamy v obsahové síti Google. Díky tomuto kanálu dokážeme vybudovat povědomí o akci či výprodeji a oslovit tak velké množství uživatelů v krátkém čase, a přitom stále za poměrně nízkou cenu.

Tento kanál kombinujeme s reklamami v síti YouTube a ve vyhledávací síti Google. Cílení reklam se liší na základě povahy komunikované akce, nebo když jde o masivní výprodeje anebo eventy pro děti.

SEO: všechny cesty vedou do srdce Popradu

Největší nákupní centrum pod Tatrami je oblíbeným místem pro trávení volného času ne jen pro domácí, ale i turisty a lidi žijící v jeho okolí. Právě pro oslovení této skupiny lidí je důležité umístit se co nejvýše v rámci organického vyhledávání. Náročnost SEO optimalizace spočívala hlavně v množství obchodů, na které se naši SEO specialisti museli zaměřit.

Správné umístnění prvků, expresně rychlé načítání, relevantní obsah. Tři důležité body, které musela splnit každá sekce webu. S klientem spolupracujeme už dlouho, a proto vám můžeme prozradit několik statistik. Průměrná pozice ve vyhledávaní Googlu je 1,9. Víc než slušný výsledek, co říkáte? 😉 Další statistiky si můžete prohlédnout v tabulce níže.


Výsledky

40% Meziroční nárůst počtu uživatelů z organiky
69% Meziroční nárůst počtu relací
35% Meziroční nárůst průměrného trvání relace