Web o přirozené kráse pro kliniku estetické chirurgie Aesthetica

@Aesthetica
  • #Web
  • #PPC
  • #Social
Špičkový plastický chirurg světového formátu ví o kráse hodně. My jsme jeho pohled a vnímání krásy přenesli do digitálního prostoru.

Dušan Červeň je jedničkou v oblasti estetické plastické chirurgie, a to nejen na Slovensku, ale i daleko za jeho hranicemi. Spolupráce s ním nás stále nutí přemýšlet o tom, co je krása a jak tvořit obsah, který bude nejen hodnotný, ale také vizuálně přitažlivý.

Správou FB komunikace se nám podařilo zvýšit povědomí o jeho jménu, ale zejména jsme se snažili přinést „na světlo“ jeho pohledy, a představit ho tak nejen jako uznávaného specialistu, ale i jako upřímného člověka s jedinečným pohledem na svět.

(Ne)chceme nový web!

Od klienta jsme dostali zadání připravit pro kliniku nový web, který bude odrážet neměnné hodnoty kliniky, ale bude postaven na stejné vizuální identitě, přitom bude přehlednější a interaktivnější. MUDr. Červeň má totiž velmi loajální klientelu, která si kliniku volí zejména kvůli jeho osobě. Během let si s mnoha klienty vybudoval vztah postavený na důvěře a změna celkového stylu komunikace by mohla tuto křehkou a dlouho budovanou důvěru narušit.

K zadání jsme proto přistupovali mimořádně citlivě – od prvotního návrhu, který musel důrazně respektovat původní verzi, přes vytvoření nové obsahové struktury, do které chtěl klient zapracovat přehlednější ceník, osvěžit hlavní stránku a přidat sekci „blog“. Pro co nejvyšší přiblížení se návštěvníkům jsme se rozhodli nechat prostory nově nafotit, aby byly fotky na webu autentické a připomínaly tak návštěvníkům příjemné prostředí, které tak často chválí v recenzích.

Responzivita musí být

Vzhledem k tomu, že v průměru až 80% návštěvníků dnes přichází na web z mobilních zařízení, bylo pro nás klíčové dotáhnout nejen desktop verzi webu, ale postarat se o to, aby byl přitažlivý i při otevření na mobilu. S tím je spojen i důkladný návrh uživatelského prostředí, rozvržení pozic jednotlivých tlačítek či menu, které lze snadno nalézt. Jelikož klient těmto věcem rozuměl, nechal nám dostatek času,

abychom mobilní verzi vyladili k jeho i naší spokojenosti. Inu, s výjimečným klientem se i výjimečně pracuje. 🙂 Výsledkem je web, který navazuje na předchozí komunikaci, posouvá ji do nového světla, ale přes známé signály značky stále udržuje důvěru vracejících se zákazníků. Ty nové umí zase oslovit svou svěžestí a jednoduchostí.

Mirovi chalani sa do toho pustili tak, ako keby to robili pre dobrého kamaráta. Som vďačný, že si na tom dali záležať.

MUDr. Dušan Červeň

Jak komunikovat, pokud nesmíme zobrazit produkt?

Plastická chirurgie je věc háklivá – a to nejen tehdy, když operujete, ale i tehdy, když komunikujete. Musíte totiž bojovat se dvěma základními problémy: zobrazovat výsledek práce plastického chirurga je na sociálních sítích zakázáno (a i kdyby to nebylo zakázáno, bylo by to na hraně etičnosti) a tvořit komunikaci, která lidi přesvědčuje, že se musí změnit, aby mohli být spokojeni, je stejně problematické. Nechcete to dělat.

Jak to tedy vyřešit? Rozhodli jsme se, že se samotnému produktu vyhneme. Dobře slyšíte! Během brainstormingu jsme si totiž zadefinovali, že to, co plastický chirurg svým klientům přináší, nejsou prsa, rty či nos, ale pocit, že jsou spokojeni sami se sebou. Doktor Červeň navíc před každou operací absolvuje s klientkou rozhovor, během kterého se chce dozvědět, zda za ním klient přichází svobodně, jestli ho někdo do této změny netlačí a zda tato změna v konečném důsledku klientce pomůže nebo uškodí.

Strategii komunikaci jsme proto vystavěli na tezi: „Nenabízíme plastickou chirurgii, nabízíme spokojenost“. V rámci komunikace jsme vytvořili mix příspěvků, ve kterých pravidelně mluvíme o zdravém životním stylu, tématech stresu, kvalitním spánku či dostatku pohybu. Žádná chirurgie totiž nenahradí vnitřní pocit spokojenosti se sebou. Klienti na sociálních sítích tento krok ocenili. Díky tomuto přístupu jsme se navíc vyhnuli nepříjemnostem s Facebookem, který přistupuje k zobrazování lidského těla velmi citlivě.

„Konzultace máme dohodnuty na rok dopředu“

Jinou kávu mícháme při správě kampaní ve službě Google Ads. Zde využíváme kanály pro budování povědomí o značce Aesthetica, a to pomocí reklam v obsahové síti. Prim hraje výkonnostně jinak orientovaná kampaň ve vyhledávací síti.

Pro správné nastavení kampaně v obsahové síti je velmi důležitá analýza cílové skupiny a s ní související nastavení cílení reklam. Samotné obsahové reklamy se již nesou v duchu zmiňované komunikační strategie, kde nepromujeme produkt, ale spokojenost. Aby však diář praskal ve švech, větší část rozpočtu jsme přesunuli do vyhledávací sítě Google.

Cíl kampaně je jednoznačný – generovat leady. Klíčem k úspěchu je správné nastavení cílových konverzí pro účet a v neposlední řadě detailní analýza klíčových slov. A zda se nám daří cíl naplňovat? Neskromně můžeme říci, že ano. Paní recepční už možná ani nebaví hledat volná místa v diáři, nás však tato skutečnost mimořádně těší.


Výsledky

4322 Celkový počet konverzí za uplynulý rok
388% Meziroční nárůst návštěvnosti webu
257% Meziroční nárůst organické návštěvnosti