Legionářská 1319/10
779 00 Olomouc
Znáte ten pocit, když uděláte nějakou spontánní věc a vzejde z toho něco fakt super? Mně stačilo narazit na instagramový profil (pro mě do té doby nepoznané) Bricks Agency. Ani jsem nevěděla jak, a stalk-ovala jsem je doslova všude, až jsem se dostala na jeden super blog na jejich stránce, který popisoval, jak zazářit na pohovoru přímo u nich. Netrvalo dlouho a můj email se životopisem byl odeslán. 🌬💌📬
Pár vyměněných emailů, jeden telefonát a byla jsem stážistkou. Z nástupu do agentury jsem se velmi potěšila, i když jsem měla menší (nebo větší! 😱) stresy, protože jsem vůbec nevěděla, co mám očekávat. Samotný příchod do Bricks-u a seznámení se s kolegy (nyní už přáteli) proběhly nad očekávání, atmosféra byla příjemná, což mě utvrdilo v tom, že to bylo správné rozhodnutí.
První dny stáže byly pro mě úplně nové, začali jsme s úvodním briefingem, kde jsem se dozvěděla, jak to v takové reklamní agentuře funguje, co mě čeká a co všechno se naučím (pokud budu šikovná! ☝️). Procházeli jsme si, jaký je jejich konkrétní postup při správě sociálních sítí, tvorbě kampaní či komunikaci s klientem. Některé základy nebo pojmy mi byly jasné ze školy, ale dospěla jsem k závěru, že to je jen malá část toho, co opravdu je třeba při takové práci ovládat.
Musím říct, že mě nikdy nehodili do vody úplně bez kola. První dny se týkaly psaní textů pro sociální sítě klientů: nejprve jsem si s někým ze starších členů týmu…
(promiň ten výraz, Majka!)
…procházela základní principy toho, jak psát dobré texty, na co si dát pozor a jak si zároveň najít svůj vlastní styl psaní. ✍️ Na začátku to pro mě nebylo snadné, protože jsem nikdy neměla takovou zkušenost s psaním, ale vždy jsem se snažila vzít a využít rady, které jsem dostala. Postupně mi posunuli mého prvního klienta, kterému jsem začala vytvářet content plány (harmonogramy příspěvků) na každý měsíc, přičemž jsem měla na starosti i zadávání výroby grafik, kde jsem se učila komunikovat a spolupracovat s kolegy. 🤝 Také se mi velmi líbilo, že bylo jedno na co jsem se jich zeptala, protože se mi vždy snažili pomoci a poradit a super se s nimi kecalo i mimo pracovní témata.
Po čase přibývaly i další zajímavé úkoly jako noví klienti, nastavování placené reklamy, analýza a vytváření klíčových slov, propagace příspěvků a seznámení se s nástroji Google Ads, Google Analytics a MyBusiness od Googlu, které mi daly neskutečně velký přehled a zkušenosti, které můžu dále využít, ať už při studiu nebo v příští práci.
Samozřejmě, všechno jsem musela dělat pod dohledem.
Když jsem se už postupně zabydlela (dostala jsem vlastní místo u stolu 🪑), přišel čas na první zadání a úkoly. Vždy to byl adrenalin, když jsem poslouchala ta stručná zadání a rychle zpracovávala, jaký má být vlastně výstup ze zadání, ale naštěstí jsem to vždy zvládla.
Zmínit musím i sebenapředování (pokud takové slovo existuje 🤷🏻♀️), když jsem měla za úkol udělat si certifikáty od Googlu, za což jsem a budu velmi vděčná, protože jsou nejen dobré na vzdělávání se, ale také jako pomoc při uplatnění se do budoucna (doporučuji).
Pokud mám ale zhodnotit, co mě nejvíc bavilo a zaujalo, tak to určitě byl copywriting pro sociální sítě a také webová analytika. Vymýšlení a psaní textů, sledování statistik, měření dat… postupem času mě to začalo stále více bavit a tedy konečně jsem našla směr, kterým se chci ubírat.
Tak na závěr, co mi dala stáž v Bricks Agency do praxe? Hodně, fakt hodně poznatků a dovedností. Nebojte se, hned to specifikuji. Myslím, že ve správě sociálních sítí, ať už je to ranní rutina u klienta, vytváření content plánů, copywriting nebo propagování příspěvků jsem už jako doma. Co se týká analytiky, tvorby kampaní a reklam, myslím, že mám dobré základy a už bude jen na mně je zlepšovat. Ale nejvíc mě potěšilo, že jsem tyto mé nové znalosti mohla skutečně aplikovat i mimo Bricks. 🛒
Jako side job vedle školy ještě pracuji v jedné nejmenované firmě, kde jsem zpočátku vytvářela pouze grafiku pro sociální sítě, nyní jim díky praxi propaguji příspěvky, kontroluji analytiku a spravuji firemní účet na Googlu. Firmě se díky tomu i více daří, protože předtím, stejně jako já, ani oni neznali takové vymakané marketingové tahy.
Co dodat. Děkuji, Bricks!