Legionářská 1319/10
779 00 Olomouc
Aby krása zůstala krásou, je třeba se o ni starat na denní bázi, ale kromě toho musíte jednou za čas někde něco ubrat nebo přidat, tu a tam udělat facelift... znáte to. A možná se budete divit, ale weby a e-shopy to mají velmi podobně.
S návrhem na redesign webu většinou přicházíme za klientem my – děláme to obzvlášť tehdy, když se životní cyklus webu chýlí ke konci a rekonstrukce by byla dražší než stavba nového. Někdy nás ovšem osloví přímo klient, abychom připravili refresh designu a některých funkčních prvků. Podle toho víme, že klient svým projektem opravdu žije a záleží mu na tom, aby zůstal na vrcholu své přitažlivosti a výkonnosti. 👌
Zároveň však víme, že klient se nespokojí jen tak s něčím a bude po nás chtít opravdu kvalitní práci. A to máme ještě raději.
Redesigny dokážou web pozvednout na novou úroveň – ale můžou ho i potopit. Proto i ty největší firmy (Facebook a jemu podobní brontosauři) zavádějí změny v designu aplikací jen velmi pomalu. Někdy se dokonce změní pouze poloha nebo design jediného tlačítka, protože to v lidech nevyvolá až tak velkou vlnu odporu. 🤯
Představte si, že přijdete do garáže nebo pracovny a vše je na jiném místě – to chcete zešílet. Pokud se však změní jen poloha jedné poličky, to se dá přežít. A takto musíte postupovat i u redesignu webu, pokud nechcete, aby vám odešli vaši nejvěrnější uživatelé, protože se tam už „nebudou cítit jako doma“.
Mírným úpravám se nevyhnula ani funkční část webu. Během malého SEO auditu jsme si všimli několika změn, které by mohly nezanedbatelným způsobem pomoci zvýšit webový ranking ve vyhledávání. ⚙️
Jedním z řešení bylo vytvořit pro největší a nejprestižnější značky v nabídce KRT samostatné webové podstránky s tím, že na každé z nich by byl také krátký popis v délce minimálně 300 slov. Na přání klienta byl totiž v první verzi webu uveden pouze jednoduchý seznam těchto značek na jedné podstránce.
Další změna se týkala doporučení ohledně popisů pro obrázky. Před časem začali totiž naši social media specialisté spolupracovat s marketingovým manažerem na fotoprodukcích přímo u klienta. 🎞 V souvislosti s tím se nám nahromadil dostatek autentického a vizuálně přitažlivého materiálu. Ten umíme (a potřebujeme) využít i ve vyhledávání. Pro klienta jsme tedy vytvořili jednoduchý manuál, ve kterém jsme sepsali doporučení pro označování popisů k fotkám. Na hodnocení je ještě brzy, ale první vlaštovky už hovoří o tom, že stránka díky těmto úpravám získává lepší pozice ve vyhledávání. 📈