Legionářská 1319/10
779 00 Olomouc
Pokud jste si tuto značku až dosud mýlili s jejím americkým jmenovcem, odteď už nebudete. Na Slovensku existuje společnost, která má dost energie na to, aby k nám přinesla ekologičtější svět. A my tu energii máme přenést na jejich nový web.
TESLA Blue Planet je společnost se 70letou (a velmi úspěšnou) historií zaměřenou na komplexní energetická řešení a realizaci energetických projektů na klíč. Klient nás oslovil na základě našich referencí, které se mu líbily a zaujaly ho moderním, jednoduchým a čistým stylem. Přesně tak si představoval i svůj nový web.
Až potud to působí opravdu romanticky. Potom jsme se však ponořili do jejich portfolia a zjistili jsme, že každý z velkého množství skvělých produktů, které vyvíjejí, musí být dostatečně reprezentován. Ale jak?
Hlava čistá? Notebooky a chytré telefony nabité? Tak jdeme na to!
Víte, jak se dělá web pro společnosti věnující se energetice? Přesně tak, jako pro každou jinou. Na začátku musíte mít jasně definované, čeho chce klient tímto webem dosáhnout a koho chce oslovit.
Bude to web primárně pro veřejnost, aby se mohla dozvědět o tom, čemu se společnost věnuje? Chceme pomocí něj oslovovat firmy s našimi řešeními pro jejich byznys? Jsou naší primární cílovou skupinou koneční spotřebitelé?
Když máme zodpovězeny tyto otázky, můžeme se začít věnovat celkovému obsahovému a formálnímu rozvržení webu. Větší společnosti mají svou korporátní identitu většinou již definovanou (a tak tomu bylo i v tomto případě), takže barevnost a design stránky nebyl velkým tématem. Klient však uvítal náš návrh, abychom některé části stránky „rozpohybovali“ animací. Procesy, které stojí za jednotlivými produkty, tak dostaly svoji živou podobu, díky čemuž mohou návštěvníci lépe pochopit, jak fungují.
Na webu se nacházejí sekce určené pro:
Součástí celého procesu tvorby webu bylo i několik připomínkových kol s klientem (online i osobně), v rámci kterých jsme si s klientem prošli zapracované změny a potvrdili, resp. upravili ty následující. Někdy jsme během nich dokonce vymysleli nejlepší typ zobrazení či řešení, které bylo zapracováno do finální podoby.
Když totiž tvoří web pouze agentura, je to stejně náročné, jako kdyby jej tvořil pouze klient. Vzájemně se potřebujeme, abychom přinesli nejlepší výsledek. A tady byl klient tak vstřícný, že připomínková kola byla někdy dokonce až zábavou. Finalizace tohoto webu se tak promítla přímo do nového zadání – takové spolupráce máme opravdu rádi.
Součástí zadání byla také optimalizace pro vyhledávače (SEO), s cílem zajistit co nejlepší výsledky v organickém vyhledávání již po první indexaci webu. Naši SEO specialisté, nabití fotovoltaickou energií :), se do toho s radostí pustili. Pro fajnšmekry vzpomeneme, že náplní práce byla optimalizace textů, tvorba nadpisů a meta popisů či optimalizace obrázků. Všechno v angličtině, ale to pro nás samozřejmě není žádný problém.
Při SEO optimalizaci klademe důraz na rychlost webu a relevanci obsahu. Pokud se tyto esence spojí s dobrým UX a UI řešením, webová stránka má potenciál pro dobrý ranking v rámci vyhledávacích nástrojů. Tato kombinace následně přesahuje i do efektivity PPC kampaní. Tvorba web stránky je tedy komplexní proces, při kterém není třeba zapomínat na dlouhodobé cíle a strategii podniku. Zda se nám to podařilo? To si řekneme v případové studii již za několik měsíců.